BİLİM & TEKNOLOJİ

• iPad Pro 2020 inceleme! Magic Keyboard ile ilk karşılaşma

AKtroller birbirine girdi..

Erdoğan’ı eleştirmek tutuklanma nedeni…

Apple Glass üretimi için hazırlıklar başladı

iPad Pro 2020 inceleme!

Erdoğan: Gerilim istemiyoruz

Print Friendly, PDF & Email
T.C Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, “Devletin zirvesinde bizler bugüne kadar gerilim istemedik, istemiyoruz. Şu anda bir demokratik açılım sürecini başlattık ve bunu hızla devam ettiriyoruz. Çünkü benim ülkemde Türk, Kürt, Laz, Abhaz, Gürcü, bu ayrım olmayacak” dedi.

Başbakan Erdoğan, Rize’nin Fındıklı İlçesi Kent Meydanı’nda düzenlenen Toplu Açılış Töreni’nde konuştu.

Erdoğan konuşmasında, demokratik açılım çalışmasına değinerek, “Devletin zirvesinde bizler bugüne kadar gerilim istemedik, istemiyoruz. İşte bak şu anda bir demokratik açılım sürecini başlattık ve bunu hızla devam ettiriyoruz. Çünkü benim ülkemde Türk, Kürt, Laz, Abhaz, Gürcü bu ayrım olmayacak. Çünkü, biz 780 bin kilometre karelik vatan topraklarını bir biliyoruz. Batı ne ise Doğu da o. Kuzey ne ise Güney de o. Yollarıyla yatırımlarıyla her şeyiyle Türkiye ayağa kalkacak. İşte şu gördüğünüz sahil yolu ihmal edilmişti bitirdik. Çünkü ayrımcılığı kabul etmedik. Yahu şunu görün yeter” dedi.

Başbakam, “Dün ‘Rize’ye havalimanı istiyoruz’ dediler. ‘Kusura bakma’ dedim. Havalimanı olmaz. Batum’da, Trabzon’da havalimanı var. İstanbul’da Atatürk Havalimanı’ndan çık Beşiktaş’a buradan daha geç gidersin. Biz yatırımı yaparken dikkatli olacağız. Ekonomide kaide vardır. Yatırım rantabl arazide yapılır. Biz tüyü bitmemiş yetimin hakkını yemeyeceğiz ve yedirtmeyeceğiz dedik. İkinci kırmızı çizgimiz etnik ayrımcılığa da hayır dedik. ‘Yaradılanı yaradandan ötürü seveceğiz’ dedik. Kimseyi ayırt etmeyeceğiz” diye konuştu.

Erdoğan, “Türkü Kürdü, Çerkez’i Lazı Allah için seveceğiz. Para pul için, makam mevki için insan sevilmez. Bunlar geçicidir. Sadece insan olduğu için seveceğiz. Dinsel milliyetçilik de yapmıyoruz. Biz Türkiye’ye inandık. Hiçbir sorunu erteleme lüksüne sahip değiliz. Biz insanımıza inandık. Bu millet inanırsa, birbirine kenetlenirse, azmederse yapamayacağı yoktur. Aşamayacağı engel yoktur. Engelleri aşarak bütün bunları bitireceğiz” diye konuştu.

“Çeteler, mafyalar gitti”

Erdoğan, “Çeteler, mafyalar bizim dönemimizde olması gereken yere gittiler. Bizden önce çetelerden, mafyalardan bu ülkede gezilmiyordu. Bu ülkede birileri Ergenekon’un avukatlığına soyunurken biz milletimizin avukatlığına soyunduk. Aramızdaki fark buydu” dedi.

Erdoğan, “Muhalefet bir şeyler söyleyip duruyor konuşuyor; ‘zam zam zam…’ Kusura bakmayın, biz dışa bağımlı olmayan hiçbir şeye zam yapmadık, yapmıyoruz yapmayız” dedi.

Koruma önlemleri sıkılaştı

Geceyi Rize’nin Güneysu ilçesi merkez mahallesindeki villasında geçiren Başbakan Erdoğan bu sabah Güneysu Merkez Camisi’ne uğradı ve cenaze sahiplerine taziyede bulundu.

Başbakan’ın dünkü Rize gezisi sırasındaki protestoların ardından koruma önlemlerinin sıklaştırılması dikkat çekti. Cami avlusunda Başbakanlık korumaları ve çevik kuvvetten oluşan iki koruma zinciri tarafından kuşatılan Erdoğan’a ayrıca koruyucu şemsiye açıldı. Erdoğan’ın memleketinde ilk kez bu kadar sıkı korunduğu gözlerden kaçmadı.

Korumaların uzun namlulu otomatik silahlarla çevrede kuş uçurtmaması da dikkat çekti. Erdoğan daha sonra Rize merkez Dağbaşı Mahallesi’ndeki Yusuf Karaali Diyanet Eğitim Merkezi’ni ziyaret etti. Başbakanlık korumaları sadece koruma araçları ve makam aracının merkeze girişine izin verirken konvoyun diğer araçları 2 kilometre uzaklıkta durduruldu.

Burada bir süre kalan ve öğle namazı kıldığı öğrenilen Erdoğan daha sonra Artvin’in Arhavi ilçesine geçti. Arhavi ilçesi girişinde protokol tarafından çiçeklerle karşılanan Erdoğan, kendisine verilen çiçek buketlerini çevredeki kadınlara hediye etti. Arhavi Meydanı’nda da tulum eşliğinde horonlarla karşılanan Erdoğan, Devlet Bakanı Hayati Yazıcı ile birlikte ekibin arasına girerek bir süre horon oynadı.

Erdoğan daha sonra horoncu çocuklarla hatıra fotoğrafı çektirdi. Başbakanlık otobüsünün üzerinden halka hitap eden Erdoğan, “Geçtiğimiz günlerdeki sel felaketi nedeniyle hepinize geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Desteğimiz her zaman sizinle olacak” dedi.

Erdoğan daha sonra toplu açılış törenine katılanlarla birlikte kurdeleyi kesti ve TOKİ konutlarının anahtar teslimini yaptıktan sonra Fındıklı ilçesi’den ayrıldı.